Tervehdys Puheenjohtajalta

"Pakkassäässä alkanutta vuotta 2024 on kulunut jo yli kaksi kuukautta. Saimme nauttia lumesta, ja välillä lunta tuli liiaksikin asti. Lämpötila on vaihdellut purevista pakkasista nollaan ja edestakaisin. Alati muuttuneiden sääolosuhteiden seurauksena tiet, kadut ja jalkakäytävät ovat olleet välillä petollisen liukkaita. Kaatumisilta ja tapaturmiltakaan ei ole voitu välttyä - toivottavasti kukaan ei ole loukannut itseään pahasti. Täytyy kyllä tunnustaa, että itse olen tänä talvena ulkoillut todella vähän. Se ei ole ollut pelkkää laiskuutta, vaan kelit meidän mäessämme ja talomme ohi menevällä maantiellä ovat olleet todella haasteelliset.

Reumayhdistyksen toiminta on lähtenyt reippaasti käyntiin. Kerhoissa ja ryhmistä on ollutkin mukavasti osallistujia. Toivotaan, että sama into jatkuu kevään loppuun asti. Uutena toimintana on aloittanut Reumatroppi ryhmä. Ryhmässä etsitään tapoja edistää omaa terveyttä ja hyvinvointia vertaisporukassa. Lisää ryhmän toiminnasta löytyy tiedotteestamme ja täältä kotisivuiltamme.

Vesivoimistelut ovat lähteneet hyvin käyntiin, mutta kilpa-altaan vesivoimisteluun toivotaan lisää osanottajia. Kilpa-altaan jumppa ei missään nimessä tarkoita, että ryhmässä harjoiteltaisiin kilpauintia. Kilpa-altaassa on samanlämpöistä vettä kuin tavallisessa uima-altaassa. Siksi kilpa-altaan jumppa on erinomainen vaihtoehto heille, joille ei sovi terapia-altaan lämpimämpi vesi. Vähäisestä osallistujamäärästä johtuen kilpa-altaan jumpan jatkuminen on vaakalaudalla.

Retkistä vielä sen verran, että helmikuussa teimme retken Heurekaan ja Fazerille. Se oli mukava elämysmatka tieteen ja herkkujen maailmaan. Huhtikuun lopulla on matka Tallinaan. Silloin siellä on varmaan jo keväistä.

20.3. on kevätpäiväntasaus, jolloin yö ja päivä ovat yhtä pitkiä. Toivotan kaikille hyvää kevättä ja kesän odotusta, aurinkoisia päiviä ja kauniita ilmoja. Niitä olemme kaivanneet. Toivottavasti tapaamme erilaisissa tapahtumissa."

Margit Laine

Puheenjohtaja